воскресенье, 27 ноября 2016 г.

УРОК У 4 КЛАСІ. ТЕМА: «СПОРІДНЕНІСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ ТА РОСІЙСЬКОЇ МУЗИКИ"



Мета: навчальна -  знайомити і зацікавити дітей російською   музикою;  підвести дітей до усвідомлення, що не  існує неперборних меж між музикою українського та російського народів; дати інформацію про розміщення нот на нотному стані та музичних інструментах; збагатити музично-слуховий досвід дітей новими творами; допомогти учням відчути й усвідомити інтонаційні особливості, своєрідність мелодій українського та російського народів;
розвивальна – розвивати творчі здібності дітей шляхом вокально- хорових та ритмічних навичок;
навчити дітей складати вірші та мелодії;
розвивати навички гри на музичних та шумових інструментах;
навчити художньо виконувати легкі музичні твори.
виховна – виховувати повагу до музичних цінностей різних народів; мелодійності, ліричності, лагідності, співчуття, доброти, шани до батьків та Батьківщини.
Обладнання: музична література: збірники пісень українських та зарубіжних авторів, фонотека, баян, дитячі музичні та шумові інструменти: ксилофони, металофони, бубон, трикутник, кастаньєти, мара каси, дзвіночки, DVD-плеєр, телевізор, ноутбук.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
Звучить музичне привітання. Урок розпочинається піснею «Дружба»
2. «Мозковий штурм»

Вчитель: Ми продовжуємо нашу подорож в країну Музики. В країну, де живуть чарівні звуки, які створюють чарівні мелодії. Мелодії в нашому уявленні створюють картинки, які ми називаємо музичними образами. Діти як ви думаєте: в нашій країні живуть пісні , танці, марші тільки українського народу? Чи тут є місце і нашим друзям – пісням, танцям, маршам інших народів?
Після обговорення цього питання з`ясовується, що в нашій країні Музика живуть і пісні і танці, марші інших народів, мелодії яких мають і спільні і відмінні риси з українськими мелодіями. Як у музиці українського народу так і в музиці російського народу виражені почуття, думки, бажання. І ми недаремно розпочали наш урок піснею про «Дружбу», тому, що дружба між людьми, між народами збагачує життя, додає упевненості і сили. Щоб наша дружба була ще міцнішою ми повинні розуміти, поважати культуру і мистецтво інших народів.
3.Проблемне питання
Вчитель: Ми з`ясували, що в нашій країні Музика живуть не тільки українські пісні, танці, марші, але й музика інших народів. Як ви думаєте, якою можу бути тема сьогоднішнього уроку.
Діти пропонують назву теми уроку по змісту подібні до реальної.
4.Оголошення теми уроку
Вчитель оголошує тему уроку і пропонує дітям познайомитися із музикою двох братніх  народів: українського і російського.
5.Слухання музики.
-Сьогодні на уроці ми будемо знайомитись із танцями двох братніх народів.
Вам необхідно визначити спільні й відмінні риси звучання танців та дати
відповідь на запитання:
Яким саме народам належить той чи інший танець? (Український та російський народи).
-      Так, діти, правильно, український народний танець називається "Гопак
-      А другий танець, із близькою для української музики мелодії, називається російський народний танець "Барыня".
Запропонувати дітям виконати танцювальні рухи під цей танок.
Доцільно показати репродукції із зображенням українських і російських народних костюмів, інструментів.
Вчитель: Чи можна зробити висновок, що між музикою різних народів немає непереборних меж. Так, тому що ми, не перетинаючи кордонів ознайомилися з музикою українського і російського народів, і можемо стверджувати, що між музикою різних народів немає непереборних меж.
6.Розвиток творчої уяви
Практична вправа (рольова гра)
Вчитель пояснює, як записуються звуки на нотному стані і де вони знаходяться на музичних інструментах. Вони називаються: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі, до.
Вчитель пояснює, що серед звуків є стійкі: 1,3,5  й нестійкі: 2,4,6,7. Коли композитор складає мелодії він використовує як стійкі так і нестійкі звуки.
Діти  вивчають  розташування звуків на музичних інструментах і знаходять та запам’ятовують  серед них стійкі і нестійкі ступені.
Вчитель: ви вже знаєте, що між музикою різних народів немає непереборних меж. Ми також можемо виконувати на наших музичних інструментах мелодії і пісні різних народів. Наприклад: «Ой лопнув обруч» - українська народна пісня, «Во саду ли, во городе» - російська народна пісня. Вчитель демонструє гру цих пісень на металофоні та ксилофоні. І знову ви бачите, що між музикою різних народів немає непереборних меж. Ці мелодії ми будемо вчитися грати на наступних уроках.
7.Розвиток вокально-хорових навичок
Розспівка. Починається на склад «ду», «мо», «ма», що переходить  в спів пісні «Дудочка», «Пастушок», в яких домінує спів на голосну «у», яка добре розвиває природнє звучання голосового апарату.
Ознайомлення та вивчення української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи», російської пісні з мультфільму «Приключения кота Леопольда» - «Если добрый ты». Знову ви бачите, що між піснями різних народів немає непереборних меж. Ми співали і українську, російську пісні – це ще раз стверджує тему нашого уроку.
Діти читають тему уроку, яка є головним висновком всіх видів діяльності на уроці.
8.Рефлексія
Вчитель: Сьогоднішній урок пройшов дуже продуктивно. Ми розпочали нову і дуже цікаву тему, зрозуміли, що між музикою нашого народу і музикою інших народів немає непереборних меж. Музику інших народів ми можемо виконувати як на музичних інструментах, так співати пісні інших народів і слухати їх пісні і танці не перетинаючи кордони цих країн. Ми також познайомилися з розташуванням звуків на музичних інструментах, вивчили стійкі та нестійкі ступені, і навіть побували на концерті артистів нашого класу. Ви добре співали пісні, точно передаючи настрій і характер, показуючи майстерність, а глядачі продемонстрували вміння насолоджуватися музикою.
Вчитель: Урок закінчено. До побачення, діти!
Звучить музичне прощання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий