Мета:
навчальна - повторення інформації даної учням на попередніх трьох
уроках, про те що не існує непереборних меж між музикою різних народів.
розвивальна - розвивати творчі
здібності дітей шляхом вокально-хорових та ритмічних навичок; навчити дітей складати вірші та мелодії; розвивати навички гри на музичних та шумових інструментах; навчити художньо виконувати легкі музичні твори. виховна - виховувати повагу до музичних цінностей різних народів; мелодійності, ліричності, лагідності, співчуття, доброти, шани до батьків та Батьківщини.
Обладнання: музична література: збірники пісень українських та
зарубіжних авторів, фонотека, баян, дитячі музичні та шумові інструменти:
ксилофони, металофони, бубон, трикутник, кастаньєти, мара каси, дзвіночки, DVD-ппеєр, телевізор, ноутбук.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
Звучить музичне привітання. Урок розпочинається піснею «Дружба»
2. «Мозковий штурм»
Вчитель: Ми продовжуємо
нашу подорож в країну Музики. В країну, де живуть чарівні звуки, які створюють
чарівні мелодії. Мелодії в нашому уявленні створюють картинки, які ми називаємо
музичними образами. Діти, ви знаєте, в нашій країні живуть пісні, танці, марші
тільки українського народу. Тут є місце і нашим друзям - пісням, танцям, маршам
інших народів. Яку музиці українського народу так і в музиці інших народів
виражені почуття, думки, бажання. І ми недаремно розпочали наш урок піснею про
«Дружбу», тому, що дружба між людьми, між народами збагачує життя, додає
упевненості і сили. Щоб наша дружба була ще міцнішою ми повинні розуміти,
поважати культуру і мистецтво інших народів.
3.Проблемне питання
Вчитель: Ви зрозуміли,
що сьогодні ми закінчуємо знайомство з музикою інших народів. Ми підведемо
підсумок попередніх трьох уроків. І сьогоднішній урок буде називатися ... Я
думаю що ви здогадалися, якою буде тема сьогоднішнього уроку. Діти пропонують
назву теми уроку по змісту подібні до реальної.
4.Оголошення теми уроку
Вчитель оголошує тему уроку і пропонує дітям послухати музику різних
народів: українського, грузинського, російського та білоруського.
5.Слухання музики.
- Сьогодні на уроці ми проведемо
музичну вікторину, в якій прозвучать пісні та танці різних народів. Вам
необхідно визначити спільні й відмінні риси звучання пісень та танців та дати
відповідь на запитання: Яким саме народам належить той чи інший танець? Діти
слухають запропоновану музику та відповідають на питання.
Після слухання музики дітям пропонується переглянути відеоряд з танцями
різних народів, з якого діти ще ближче познайомилися з культурою, традиціями та
звичаями цих народів.
- А другий танець, із такою незвичною для української музики мелодією,
називається грузинський народний танець "Лезгінка".
- При повторному слуханні зверніть увагу на важливу роль ударних
інструментів у "Лезгінці".
Запропонувати дітям виконати танцювальні рухи під цей танок.
- Дівчатка, передайте протяжність
фраз плавними рухами рук навперемінно вправо і вліво, а хлопчики, підкресліть
акценти наприкінці кожної фрази оплеском або притулом.
Доцільно показати репродукції із зображенням білоруських і грузинських
народних костюмів, інструментів.
Вчитель: Чи можна
зробити висновок, що між музикою різних народів немає непереборних меж. Так,
тому що ми, не перетинаючи кордонів ознайомилися з музикою білоруського та
грузинського народів, і можемо стверджувати, що між музикою різних народів
немає непереборних меж.
6.Розвиток творчої уяви Практична
вправа (рольова гра)
Вчитель нагадує, що серед звуків є стійкі: 1,3,5 й нестійкі: 2,4,6,7. Коли
композитор складає мелодії він використовує як стійкі так і нестійкі звуки.
Зараз ми уявимо, що ми композитори і поети, на складені коротенькі вірші
спробуємо скласти різні мелодії.
Діти демонструють складені мелодії, уявляючи себе композиторами.
Вчитель: ви вже знаєте,
що між музикою різних народів немає непереборних меж. Ми можемо виконувати на
наших музичних інструментах мелодії і пісні різних народів. Наприклад: «Ой
лопнув обруч» - українська народна пісня, «Перепілонька» - це білоруська
народна пісня, «Во саду ли, во огороде» - російська народна пісня. ! знову ви
бачите, що між музикою різних народів немає непереборних меж.
7.Розвиток вокально-хорових
навичок
Розспівка.
Починається на склад «ду», «мо», «ма», що переходить в спів пісні «Дудочка»,
«Пастушок», в яких домінує спів на голосну «у», яка добре розвиває природне
звучання голосового апарату.
Повторення української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи», російської
пісні з мультфільму «Приключения кота Леопольда» - «Если добрый ты»,
англійської пісні «Лпді ЬеІІз». Знову ви бачите, що між піснями різних народів
немає непереборних меж. Ми співали і українську, російську, англійську пісні -
це ще раз стверджує тему нашого уроку.
Діти читають тему уроку, яка є головним висновком всіх видів діяльності на
уроці.
8.Гра на музичних та шумових
інструментах виконання пісень (рольова гра - концерт)
Вчитель оголошує, що на урок завітали артисти, які продемонструють гру на
музичних та шумових інструментах.
Артистами є учні, які найкраще оволоділи грою на музичних та шумових
інструментах.
Інші учні є глядачами та співаками.
Звучать мелодії «Ой лопнув обруч», «Перепілонька», «Во саду ли, в огороде»
та пісні:
«Вчителі», «Новий рік», «На нашій Україні».
9. Рефлексія
Вчитель: Сьогоднішній урок пройшов дуже продуктивно. Ми розглянули тему і
зрозуміли, що між музикою нашого народу і музикою інших народів немає
непереборних меж. Музику інших народів ми можемо виконувати як на музичних
інструментах, так співати пісні інших народів і слухати їх пісні і танці не
перетинаючи кордони цих країн. Ми також грали мелодії різних народів на
музичних інструментах, і навіть побували на концерті артистів нашого класу. Ви
добре співали пісні, точно передаючи настрій і характер, показуючи майстерність
гри на музичних та шумових інструментах, а глядачі продемонстрували вміння
насолоджуватися музикою.
Вчитель: Урок закінчено.
До побачення, діти!
Звучить музичне прощання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий